Model based fault diagnosis with application to an automotive engine

Autor/a

Gelso, Esteban Reinaldo

Altres autors/es

Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Data de publicació

2009-02-13T13:20:26Z



Resum

Report for the scientific sojourn at the University of Linköping between April to July 2007. Monitoring of the air intake system of an automotive engine is important to meet emission related legislative diagnosis requirements. During the research the problem of fault detection in the air intake system was stated as a constraint satisfaction problem over continuous domains with a big number of variables and constraints. This problem was solved using Interval-based Consistency Techniques. Interval-based consistency techniques are shown to be particularly efficient for checking the consistency of the Analytical Redundancy Relations (ARRs), dealing with uncertain measurements and parameters, and using experimental data. All experiments were performed on a four-cylinder turbo-charged spark-ignited SAAB engine located in the research laboratory at Vehicular System Group - University of Linköping.

Tipus de document

Informe

Llengua

Anglès

Matèries CDU

004 - Informàtica

Paraules clau

Control automàtic; Producció -- Control -- Automatització; Control de processos -- Automatització

Pàgines

15 p.

300458 bytes

Col·lecció

Els ajuts de l'AGAUR; 2006BE200089

Documents

2006 BE 2 00089.pdf

293.4Kb

 

Drets

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)