Impact of Duration of Primary Education on School Enrollment, Graduation and Drop-outs: A Cross- Country Analysis

Autor/a

Díaz Serrano, Lluís

Pérez, Jessica Helen

Altres autors/es

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública

Data de publicació

2013



Resum

Using a panel data for non-OECD countries covering the period 1970-2012, this chapter analyzes the impact of the duration of primary education on school enrollment, drop-out and completion rates. The empirical results show that for children in elementary school one ad- ditional grade of primary education have a negative impact on the enrollment rate, while the e ect on drop-outs is positive. Analogously, it is obtained that an additional grade in primary education reduces the enrollment rate in secondary education. These results are in line with the fertility model approach, that is, in developing and underdeveloped countries parents do not have incentive to send children to school given the high perceived economic value of children.

Tipus de document

Document de treball

Llengua

Anglès

Matèries CDU

37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure

Paraules clau

Educació primària; Rendiment escolar; Fracàs escolar

Pàgines

23 p.

Publicat per

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Col·lecció

Documents de treball del Departament d'Economia; 2013-26

Documents

201326.pdf

428.5Kb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)