Historias de vida y educación social: Una experiencia de investigación y formación

dc.contributor.author
Bretones Peregrina, Eva
dc.contributor.author
Solé Blanch, Jordi
dc.contributor.author
Alberich González, Neus
dc.contributor.author
Ros Nicolau, Josep
dc.date
2014-11-24T09:13:22Z
dc.date
2014-11-24T09:13:22Z
dc.date
2014-11-24
dc.identifier.citation
Bretones Peregrina, Eva; Solé Blanch, Jordi; Alberich González, Neus; Ros Nicolau, Josep (2014). "Historias de vida y educación social: Una experiencia de investigación y formación". Tendencias Pedagógicas, 24, 71-84. ISSN: 1133-2654.
dc.identifier.citation
1133-2654
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/39022
dc.description.abstract
Peer-reviewed
dc.description.abstract
Las historias de vida son una forma de producir conocimiento y comprensión sobre la sociedad y la cultura de la que participan las personas. Son utilizadas como técnica de investigación por numerosas disciplinas aunque desde perspectivas teóricas y epistemológicas diferentes. En algunas disciplinas son una técnica cualitativa de investigación. Para disciplinas o corrientes más aplicadas, como la pedagogía social, las historias de vida también son una técnica aplicada para la acción socioeducativa. En este artículo convergen ambos fines: investigamos sobre los discursos de los profesionales, a través de sus relatos biográficos; e incorporamos sus historias a la formación inicial de educadores sociales.
dc.description.abstract
The life histories are a way of producing knowledge and understanding about society and culture. They are used as a technique by many disciplines although since different theoretical and epistemological perspectives. In some disciplines they are a qualitative research technique.For applied disciplines, as the pedagogy, life histories are also a technique used for educational action. In this article converge both ends: we investigate on the discourses of professionals, through their life stories, and we incorporated their stories to the formation of social educators.
dc.description.abstract
Les històries de vida són una forma de produir coneixement i comprensió sobre la societat i la cultura de la qual participen les persones. Són utilitzades com a tècnica d'investigació per nombroses disciplines encara que des de perspectives teòriques i epistemològiques diferents. En algunes disciplines són una tècnica qualitativa d'investigació. Per disciplines o corrents més aplicades, com la pedagogia social, les històries de vida també són una tècnica aplicada per a l'acció socioeducativa. En aquest article convergeixen tots dos fins: investiguem sobre els discursos dels professionals, a través dels seus relats biogràfics; i incorporem les seves històries a la formació inicial d'educadors socials.
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Tendencias Pedagógicas
dc.rights
(c)Autors
dc.subject
educación social
dc.subject
historias de vida
dc.subject
formación de formadores
dc.subject
investigación educativa
dc.subject
educació social
dc.subject
històries de vida
dc.subject
formació de formadors
dc.subject
investigació educativa
dc.subject
social education
dc.subject
life stories
dc.subject
training of trainers
dc.subject
educational investigation
dc.subject
Education -- Research
dc.subject
Educació -- Investigació
dc.subject
Educación -- Investigación
dc.title
Historias de vida y educación social: Una experiencia de investigación y formación
dc.type
info:eu-repo/semantics/article


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Articles [114]