Local content production and the political economy of the mobile app industries in Argentina and Bolivia

Autor/a

Wagner, Sarah

Fernández Ardèvol, Mireia

Altres autors/es

Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)

Data de publicació

2016-02-16T08:47:34Z

2016-02-16T08:47:34Z

2016-09-01



Resum

Mobile broadband is playing an increasingly important role in the developing world. However, mobile platform providers and app publishers are dominated by multinational companies headquartered in the West. Where international agendas commit to promote local content production and a culturally diverse information society, there is minimal research on the orientation of commercial app production in developing regions. This article examines the targets and activities of mobile app developers in two Latin American economies -Argentina and Bolivia- analysing the political, social and economic conditions that connect or disconnect app developers and the interests of local users. Findings suggest that app distribution platforms do not favour local markets and that app developers largely focus on custom-design projects for commercial firms.

Tipus de document

Article
Versió actualitzada

Llengua

Anglès

Matèries i paraules clau

app developers; Latin America; media democratisation; mobile app industry; mobile communication and development; political economy; mobile media; app distribution; desenvolupadors d'aplicacions; Amèrica Llatina; democratització dels mitjans; indústria d'aplicacions mòbils; comunicació mòbil i desenvolupament; economia política; mitjans mòbils; distribució d'aplicacions; desarrolladores de aplicaciones; America Latina; democratización de los medios; industria de aplicaciones móviles; economía política; medios móviles; distribución de aplicaciones; comunicación móvil y desarrollo; Mobile computing -- Argentina; Mobile computing -- Bolivia; Informàtica mòbil -- Argentina; Informàtica mòbil -- Bolívia; Informática móvil -- Argentina; Informática móvil -- Bolivia

Publicat per

New Media and Society

Documents relacionats

New Media and Society, 2016, 18(8)

https://doi.org/10.1177/1461444815571112

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Articles [216]