dc.contributor.author |
Jimenez Garcia, Daniel |
dc.date |
2012 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10230/20070 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Solució de problemes -- Ensenyament secundari |
dc.subject |
Física -- Ensenyament secundari |
dc.subject |
Treball de fi de màster -- Curs 2011-2012 |
dc.title |
La base d’orientació com una eina útil per a resoldre problemes de física |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Treball de fi de màster de l'especialitat de Ciències naturals. Màster de Formació del professorat d'Educació Secundària UPF-UOC |
dc.description.abstract |
Mentor: Eusebi Gasque Garcia de l'IES Can Peixauet (Sta. Coloma de Gramanet) |
dc.description.abstract |
Tutora UPF: Mar Carrió Llach |
dc.description.abstract |
L’ensenyament i l’aprenentatge de resolució de problemes a secundària comporta sovint una sèrie de dificultats que queden especialment patents a l'assignatura de física./n/nLlavors, quines accions es poden realitzar perquè els alumnes aconsegueixin plantejar i comprendre els problemes correctament així com augmentar les probabilitats de trobar la solució?/n/nD’una banda, saber identificar els conceptes clau necessaris del model científic apropiat per resoldre exercicis podria ser útil per ajudar els alumnes a reflexionar i entendre el problema, aportant estratègies per resoldre’l. De l’altra, la interiorització d’aquest procés a través d’una base d’orientació, proporcionaria autonomia als alumnes per afrontar problemes i aplicacions més abstractes o en contextos diferents./n/nEn aquest sentit, la finalitat general del treball es estudiar tant l’impacte de la introducció de les bases d’orientació en el plantejament i resolució de problemes de física, com la rellevància de planificar estratègies prèvies de resolució que incloguin representacions o esquematitzacions gràfiques del problema. |