dc.contributor.author |
Corominas Vima, Adrià |
dc.contributor.author |
Fernández Carasa, Irene |
dc.contributor.author |
Soler Riba, Laura |
dc.date |
2013 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10230/34185 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Medi ambient -- Protecció |
dc.subject |
Comunitats biòtiques |
dc.title |
Una tasca important: preservar el medi ambient |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/other |
dc.description.abstract |
Unitat didàctica de segon d'ESO (especialitat Ciències Naturals). El·laborada dins el Màster de Formació del Professorat d'Educació Secundària i Batxillerat UPF-UOC |
dc.description.abstract |
Tutor: Marcel Costa Vila |
dc.description.abstract |
Mentor: Xavier Muñoz Báguena (Escola Pia Sant Antoni, Barcelona) |
dc.description.abstract |
La unitat didàctica “Una tasca important: preservar el medi ambient”, dissenyada per a 2n d'ESO, té com a objectiu curricular la comprensió del funcionament dels ecosistemes a través de l'estudi de set impactes mediambientals produïts en diferents ecosistemes de Catalunya. La tasca és encomanada per la Generalitat, a través d'una carta. A partir d’aquest context; els alumnes, distribuïts en petits grups, hauran de construir el producte final d’aquesta seqüència didàctica: una anàlisi exhaustiva de l'ecosistema, que inclou una valoració de l'impacte mediambiental i possibles mesures per minimitzar-lo. La metodologia seguida presenta una estructura que s’ajusta al cicle d’aprenentatge proposat per Robert Karplus; que inclourà activitats variades (treball pràctic, treball en grup i en parelles, ús de les TIC...). L'avaluació que es durà a terme pretén ser formadora, tenint en compte la participació dels alumnes a l'aula, la resolució i entrega d'exercicis, així com la realització i presentació del cas. |