dc.contributor.author |
Gil-Cano, Damià |
dc.contributor.author |
Nonó Rius, Brigit |
dc.contributor.author |
Planas Campistol, Isabel |
dc.date |
2018-01-22T11:12:25Z |
dc.date |
2018-01-22T11:12:25Z |
dc.date |
2017-12 |
dc.identifier.citation |
1575-5886 |
dc.identifier.citation |
027635 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10256/14892 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat de Barcelona |
dc.relation |
https://doi.org/10.1344/BiD2017.39.21 |
dc.relation |
Reproducció digital del document publicat a: https://doi.org/10.1344/BiD2017.39.21 |
dc.relation |
BiD: Textos Universitaris de Biblioteconomia i Documentació, 2017, núm. 39 |
dc.relation |
Articles publicats (Biblioteca) |
dc.rights |
Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Espanya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es |
dc.source |
Gil-Cano, Damià Nonó Rius, Brigit Planas Campistol, Isabel 2017 Deu propostes per a evitar el plagi entre els estudiants universitaris BiD: Textos Universitaris de Biblioteconomia i Documentació 39 |
dc.subject |
Plagi |
dc.subject |
Biblioteques universitàries |
dc.subject |
Serveis bibliotecaris |
dc.subject |
Formació d'usuaris (Biblioteconomia) |
dc.subject |
Plagiarism |
dc.subject |
Academic libraries |
dc.subject |
Library services |
dc.subject |
Library orientation |
dc.title |
Deu propostes per a evitar el plagi entre els estudiants universitaris |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.description.abstract |
The practice of plagiarism in higher education is difficult to address. In recent years, the student
training programme in information competences run by the library of the Universitat de Girona has
included a section on academic integrity. Despite this, individualized attention to students across their
degree courses and especially during their final degree project reveals that students often plagiarise
unintentionally. This has led us to reassess how plagiarism is dealt with and to make ten proposals
designed to minimize this practice. Some of these proposals are accompanied by practical exercises and
they include actions that would be undertaken in the training offered by the library |
dc.description.abstract |
El plagio en el ámbito universitario es una práctica difícil de combatir. En el programa de formación en
competencias informacionales de la Biblioteca de la Universitat de Girona se incorporó hace años un
apartado dedicado a la honestidad académica. A pesar de haber recibido una formación básica, la
atención individualizada a los estudiantes, especialmente durante la elaboración del TFG, evidencia que
a menudo cometen plagio de manera involuntaria. Esta constatación nos ha llevado a replantear el
tratamiento del tema del plagio y hemos elaborado diez propuestas dirigidas a intentar minimizarlo. Las
propuestas, algunas con ejemplos de ejercicios prácticos, incluyen acciones que se llevan a cabo en el
marco de las formaciones impartidas desde la Biblioteca de la Universidad |
dc.description.abstract |
El plagi en l'àmbit universitari és una pràctica difícil de combatre. En el programa de formació en
competències informacionals de la Biblioteca de la Universitat de Girona es va incorporar fa anys un
apartat dedicat a l'honestedat acadèmica. Malgrat haver rebut una formació bàsica, l'atenció
individualitzada als estudiants, sobretot durant l'elaboració del TFG, evidencia que sovint cometen plagi
de manera involuntària. Això ens ha fet replantejar el tractament del tema del plagi i hem elaborat deu
propostes adreçades a intentar minimitzar-lo. Les propostes, algunes amb exemples d'exercicis pràctics,
inclouen accions que es duen a terme en el marc de les formacions impartides des de la Biblioteca de
la Universitat |