The Impact of Public Libraries on School Achievement: The Case of Medellin

Autor/a

Canavire-Bacarreza, Gustavo

Díaz Serrano, Lluís

Corrales-Espinosa, Alejandro

Altres autors/es

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Data de publicació

2018



Resum

This paper explores the relationship between public libraries and school achievement. Medellin counts on a system of public libraries. However, public library parks are part of a separate system. The library parks are understood as cultural centers for social development that seek to encourage the meeting of citizens and to develop educational activities that involve the digital culture. The project began in 2004 and was consolidated until 2011 with the introduction of 9 different library parks. Using an approach of differences-in-differences and matching techniques, we explore the effect of the library parks in Medellin on school performance. We found a significant effect on the performance of the language test in the students treated, especially in the long-term specification. Key Words: Public libraries, school achievement, impact evaluation, public investment. JEL Classification: C33, H54, H76, I2, I26.

Tipus de document

Document de treball

Llengua

Anglès

Matèries CDU

37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure

Paraules clau

Biblioteques públiques; Rendiment escolar; Inversions públiques; Colòmbia

Pàgines

29 p.

Publicat per

Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública

Col·lecció

Documents de treball del Departament d'Economia; 2018-25

Documents

201825.pdf

884.0Kb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)