Title:
|
Hípsters i música indie : Una aproximació a les retòriques de l’autenticitat
|
Author:
|
Muñoz Gurría, Alba
|
Other authors:
|
Escola Superior de Música de Catalunya; Martínez i García, Sílvia |
Resum:
|
Des del moment que els hípsters comencen a fer-se visibles com a subcultura en la societat contemporània,
es converteixen en un objectiu regular d’escarni i crítiques implacables. A través d’una revisió crítica de la
literatura existent i del material en línia, aquest treball pretén oferir una descripció de la cultura hípster,
explicar quines són les facetes que disgusten de la seva identitat i analitzar perquè se'ls relaciona tan
íntimament amb la música indie. Una mirada en profunditat als fonaments de la subcultura hípster i a l’ideari
de la música indie rebel·la que totes dues comparteixen discursos d’autenticitat que poden expressar-se
simbòlicament mitjançant l’estil o l’estètica sonora, entre d’altres. Els resultats d’aquest treball de recerca
mostren al hípster com un producte de la societat postmoderna neoliberal que obliga a buscar noves maneres
de pensar les subcultures i evidencien que la dicotomia comercial-alternatiu, tan crucial en els discursos de la
música popular dels últims anys, ja no és tan categòrica. |
Resumen:
|
Desde el momento en que los hipsters comienzan a hacerse visibles como subcultura en la sociedad
contemporánea, se convierten en un objetivo regular de mofa y críticas implacables. A través de una revisión
crítica de la literatura existente y del material en línea, este trabajo pretende ofrecer una descripción de la
cultura hipster, explicar cuáles son las facetas que disgustan de su identidad y analizar por qué se los
relaciona con la música indie. Una mirada en profundidad a las bases de la subcultura hipster y al ideario de
la música indie revela que ambas comparten discursos de autenticidad que pueden expresarse
simbólicamente mediante el estilo o la estética sonora, entre otros. Los resultados de este trabajo muestran al
hipster como un producto de la sociedad posmoderna y neoliberal que obliga a buscar nuevas formas de
pensar las subculturas y evidencian que la dicotomía comercial-alternativo, tan crucial en los discursos de la
música popular de los últimos años, ya no es tan categórica. |
Abstract:
|
Since hipsters have become more visible as a subculture in contemporary society, they are starting to appear
as a regular target of criticism and satire. Through a critical review of existing literature on hipsters and an
analysis of online data, this study provides a outline of hipster culture, explains what facets of their identity
make it the subject for such unrelenting scorn and analyze why they are related to indie music. An in-depth
look at the bases of the hipster subculture and the ideology of indie music rebels that both share discourses of
authenticity that can be expressed symbolically through style or sound aesthetics, among others. The results
of this work show the hipster as a product of the postmodern and neoliberal society that forces us to look for
new ways of thinking the subcultures and show that the commercial-alternative dichotomy, crucial to popular
music discourses of the last years, is not so categorical anymore. |
Publication date:
|
2017-06 |
Subject (UDC):
|
78 - Música |
Subject(s):
|
Subcultura Cultura indie Rock alternatiu (Música) |
Rights:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
Pages:
|
29 p. |
Document type:
|
Bachelor Thesis |
Share:
|
|