The relationship of CSR and the business profit: can the most responsible companies be more profitable?
Persistent financial crisis and the cases of corruption afflicting Spain have broken the trust of society that forcefully demands an ethical, responsible and sustainable management of organizations, which are not immune to environmental problems. The effects of globalization, the introduction of tecnoestructura as a management model, technological and socio-economic changes have reshaped the cultural, management and ownership system of the current company, the company nowadays is transferred the responsibility to combine growth and competitiveness with social development and environmental improvement.
La persistente crisis financiera y los recientes casos de corrupción que sufre nuestro país han quebrantado la confianza de una sociedad que exige con más contundencia una gestión ética, responsable y sostenible de las organizaciones, que no son ajenas a los problemas del entorno. Los efectos de la globalización, la introducción de la tecnoestructura como modelo de gestión, los avances tecnológicos y los cambios socioeconómicos han reconfigurado el sistema cultural, de dirección y de propiedad de la empresa actual, a la que se le transfiere la responsabilidad de combinar crecimiento y competitividad con desarrollo social y mejora del medio ambiente. Esta reconfiguración del modelo de gestión empresarial se implementa con la introducción de la Responsabilidad Social Corporativa (RSC) en los planes estratégicos de las compañías con la visión de lograr una ventaja competitiva.
Spanish
Corporate Social Responsibility; CSR; Ethics; Sustainability; Responsible; ROA; Responsabilidad Social Corporativa; RSC; Ética; Sostenibilidad; Responsable; Rentabilidad; Medio ambiente; ROA; Regresión lineal; EBITDA; Sociological jurisprudence; Sociologia jurídica; Sociología jurídica
FAEDPYME International Review
https://doi.org/10.15558/fir.v5i8.107
cc-by-nc-sa
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Articles [153]