Hackathon: el poder del intercambio de información y el aprendizaje

Hackathon: The power of information exchange and learning

Author

Sanz Martos, Sandra

Other authors

eLearn Center

Publication date

2019-10-22T11:09:18Z

2019-10-22T11:09:18Z

2017-04-29



Abstract

Hackathons are going beyond the technological interests to reach the social ones. This undoubtedly upward trend allows the exchanging of information and experiences, learning and creating knowledge collectively, solving problems, and responding to the needs of society. Hackers have been programming and solving problems collaboratively for decades. Citizen hackathons have been adapted to solve social problems. Its organizational structure, which implies horizontal and intensive dynamics, allows the participants to complement their individual experiences and skills and to develop specific solutions.


Los hackathones están traspasando los intereses tecnológicos para llegar a los sociales. Sin duda es una tendencia al alza que permite intercambiar información y experiencias, aprender y crear conocimiento de manera colectiva, resolviendo problemas y dando respuesta a las necesidades de la sociedad. Los hackers llevan décadas programando y resolviendo problemas de manera colaborativa. Los hackathones ciudadanos se han adaptado para resolver problemas sociales. Su estructura organizativa, que supone una dinámica horizontal e intensiva, permite a los participantes complementar sus experiencias y habilidades individuales y desarrollar soluciones concretas.

Document Type

Article
Published version

Language

Spanish

Subjects and keywords

Shared knowledge; Collaborative learning; Hackathons; Citizen hackathons; Conocimiento compartido; Aprendizaje colaborativo; Hackathones; Hackathones ciudadanos; Communities of practice; Comunitats de pràctica; Comunidades de práctica

Publisher

Anuario ThinkEPI

Related items

https://recyt.fecyt.es/index.php/ThinkEPI/article/download/thinkepi.2017.53/35537

This item appears in the following Collection(s)

Articles [216]