Infraestructures de Transport i Localització Industrial. Evidència Empírica per a Catalunya

Autor/a

Alañón Pardo, Ángel

Arauzo Carod, Josep Maria

Otros/as autores/as

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Fecha de publicación

2006



Resumen

El propòsit d'aquest treball és analitzar fins a quin punt la millora en l'accessibilitat dels municipis a la xarxa viària d'alta capacitat ha tingut efectes positius en la creació d'establiments industrials. En concret, estudiem les decisions de localització d'establiments industrials a escala local per a 19 sectors manufacturers amb una desagregació de 2 dígits. Aquest treball incorpora variables de gran rellevància (com ara una mesura d'accessibilitat mesurada en temps de desplaçament i els efectes de les inversions viàries) i utilitza tècniques d'anàlisi espacial. Pel que fa a les entrades d'establiments industrials, les dades han estat obtingudes del Registre d'Establiments Industrials de Catalunya (REIC). Els resultats mostren una incidència positiva de les millores en la xarxa viària sobre les decisions de localització de les empreses.

Tipo de documento

Documento de trabajo

Lengua

Catalán

Palabras clave

Localització industrial; Infraestructures de transport; Catalunya

Páginas

36 pàgines

565255 bytes

Colección

Documents de treball del Departament d'Economia; 2006-3

Documentos

DT.2006-3-1.pdf

552.0Kb

 

Derechos

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)