dc.contributor.author |
Ruiz Ruiz, Yolanda |
dc.date.accessioned |
2020-07-16T10:06:26Z |
dc.date.available |
2020-07-16T10:06:26Z |
dc.date.created |
2018 |
dc.date.issued |
2018-09 |
dc.identifier.issn |
2014-8410 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/376516 |
dc.format.extent |
16 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat de Barcelona |
dc.relation.ispartof |
Matèria. Revista internacional d'Art, 2018, núm. 13, pp. 35-49 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Patrimoni bibliogràfic |
dc.subject.other |
Col·leccions (Fons bibliogràfics) |
dc.subject.other |
Biblioteca Joaquim Folch i Torres |
dc.subject.other |
Museu de Reproduccions Artístiques |
dc.subject.other |
Sanpere i Miquel, Salvador |
dc.subject.other |
Museus d'art |
dc.subject.other |
Museu Nacional d'Art de Catalunya |
dc.title |
L’adquisició de llibres feta per Salvador Sanpere i Miquel l’any 1890, origen de la Biblioteca Joaquim Folch i Torres del Museu Nacional d’Art de Catalunya |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.identifier.doi |
https://doi.org/10.1344/Materia2018.13.3 |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
Els historiadors de l’art català coneixen bé la importància del paper que va correspondre a Salvador Sanpere i Miquel en la formació de la col·lecció del Museu de Reproduccions Artístiques que fou inaugurat a la ciutat de Barcelona el dia 29 de juny de 1891.
El més desconegut és la despesa que va dur a terme l’any 1890 en comprar llibres per formar una biblioteca auxiliar en el museu esmentat i que és el nucli de l’actual Biblioteca Joaquim Folch i Torres del Museu Nacional d’Art de Catalunya. La formació d’aquesta biblioteca no va ser fruit de la casualitat sinó la conseqüència directa i meditada del procés d’organització del Museu de Reproduccions Artístiques. |