Después de someter a revisión los conceptos de calidad de la enseñanza, de autonomía docente y de analizar los presupuestos de las principales orientaciones en las estrategias de mejora de la escuela, el texto presenta una estrategia fundada en un enfoque deliberativo y que se enmarca en la orden que regula la evaluación de centros en Cataluña.
Després de sotmetre a revisió els conceptes de qualitat i d'autonomia docent i analitzar els pressupòsits de les principals orientacions en les estratègies de millora de l'escola, el text presenta una estratègia desenvolupada a Catalunya, fonamentada en un enfocament deliberatiu i emmarcada en l'ordre que regula l'avaluació de centres.
After an analysis of concepts such as education's quality or teacher's authonomy, and further revision of the main bases of the current improvement school strategies, the text offers a particular strategy, built and focused upon deliberation, which have been adopted by law by the catalan educative administration, to be developped in primary and secondary schools.
Spanish
Calidad, profesionalidad, autonomía docente, estrategias de mejora educa-tiva; Autoevaluación de equipos docentes; Qualitat; Professionalitat; Autonomia docent; Estratègies de millora educativa; Autoavaluació d'equips docents; Quality; Professionalism; Teacher's authonomy; Educative improvement strategies; Teacher's selfevaluation
Educar ; N. 24 (1999), p. 71-87
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/