El discurso del profesor y del alumno : análisis didáctico en clases de ciencias

Autor/a

De Longhi, Ana Lía

Data de publicació

2000

Resum

This article is the first part of a research on interpreting students' and teachers' discourse in science classes. Its aim is to contribute to the understanding of the construction of knowledge that emerges through verbal messages between teacher and student in interaction. A four-level analisis is developed. Firstly the observable class features are described; secondly different categories of teacher and student interventions are presented. At the third level, inferences on didactical aspects are drawn from the previous levels. At the fourth level the sequence of the subject-matter organization in studied for each curriculum item. Finally the communication problem from a didactical point of view is discussed.

Tipus de document

Article

Llengua

Castellà

Publicat per

 

Documents relacionats

Enseñanza de las ciencias ; V. 18 N. 2 (2000), p. 201-216

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)