Autor/a

Barroso Campos, Ricardo

Data de publicació

2000

Resum

Departing from two protocols that show the difficulties presented to define the triangle in primary school pupils, and through a theoretical framework based on Orton (1990), Herskhovits (1990), Tall and Vinner (1981) and Van Hiele (1981) to establish the meaning that the definition has in Mathematics, we accomplish a summary of definitions of the concept of triangle in various original texts, as well as in material and computer programs. A short analysis of the definitions presented is accomplished and we offer certain theoretical evaluations to justify the answers given by the students.

Tipus de document

Article

Llengua

Castellà

Publicat per

 

Documents relacionats

Enseñanza de las ciencias ; V. 18 N. 2 (2000), p. 285-295

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)