Organizaciones matemáticas y didácticas en torno al objeto de "límite de función" : una propuesta metodológica para el análisis

Author

Espinoza, Lorena

Azcárate, Carmen

Publication date

2000

Abstract

Our research falls within the general field of the analysis of the teacher's activity and focuses on the specific case of teaching the concept of "limit to the function" in the Spanish secondary school system. Using the anthropological focus of didactics (Chevallard, 1998) as a general theoretical frame, we propose an investigative methodology for the analysis of mathematical organizations recreated by the teacher in the classroom in collaboration with his/her pupils and the respective didactic organizations that allow their reconstruction.

Document Type

Article

Language

Spanish

Publisher

 

Related items

Enseñanza de las ciencias ; V. 18 N. 3 (2000), p. 355-368

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

This item appears in the following Collection(s)