Organizaciones matemáticas y didácticas en torno al objeto de "límite de función" : una propuesta metodológica para el análisis

Autor/a

Espinoza, Lorena

Azcárate, Carmen

Fecha de publicación

2000

Resumen

Our research falls within the general field of the analysis of the teacher's activity and focuses on the specific case of teaching the concept of "limit to the function" in the Spanish secondary school system. Using the anthropological focus of didactics (Chevallard, 1998) as a general theoretical frame, we propose an investigative methodology for the analysis of mathematical organizations recreated by the teacher in the classroom in collaboration with his/her pupils and the respective didactic organizations that allow their reconstruction.

Tipo de documento

Article

Lengua

Castellano

Publicado por

 

Documentos relacionados

Enseñanza de las ciencias ; V. 18 N. 3 (2000), p. 355-368

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)