La utilización del concepto de pH en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos : aplicaciones en el aula

Autor/a

Jiménez-Liso, Mª Rut

Manuel Torres, Esteban de

González-García, Francisco

Salinas López, Francisco

Fecha de publicación

2000

Resumen

The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. We also present a sequence of classroom activities to use commercials to work the concepts of pH and neutralization therein involved.

Tipo de documento

Article

Lengua

Castellano

Publicado por

 

Documentos relacionados

Enseñanza de las ciencias ; V. 18 N. 3 (2000), p. 451-461

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)