Autor/a

Aragay, Mireia

Data de publicació

1999

Resum

Taking as a starting point the illuminating similarity between the critical reception of Kenneth Branagh's film of Henry V (1989) and the liberal humanist reading of the Shakespearean play-text, this article highlights a series of significant stress-points in the playtext and looks at the way they are dealt with in the Branagh film. It is claimed that the film is riven by one central contradiction: namely, that between a political (critical, detached) and a personal (emotional) representation of the action. Ultimately, it is argued that the film's promotion of the spectator's identification with the psychology of power makes of Branagh's Henry a leader for our politically muddled times.

Tipus de document

Article

Llengua

Anglès

Matèries i paraules clau

Identification; English History Play; Naturalism; Representation

Publicat per

 

Documents relacionats

Links & letters ; N. 6 (1999), p. 11-22

Drets

open access

Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)