Creencias y Actitudes hacia un Profesor de Educación Física en Silla de Ruedas : un Estudio de Caso

Autor/a

Molina Alventosa, Pere

Valenciano Valcárcel, Javier

Data de publicació

2010

Resum

This paper analyses the beliefs and attitudes towards a trainee PE teacher with a motor disability a. Interviews and a questionnaire were used in a qualitative case study. The results show a positive attitude by the students towards the disabled trainee's teaching. However, half of the students believed that his disability is a handicap in teaching physical activities, especially when presenting exercises. Only two students admitted that their beliefs and attitudes towards his teaching had changed in a positive way after the practicum.

Tipus de document

Article

Llengua

Castellà

Matèries i paraules clau

Actituds; Creences; Incapacitat motora; Educació física; Attitudes; Beliefs; Motor disability; Physical education

Publicat per

 

Documents relacionats

Revista de psicología del deporte ; Vol. 19, Núm. 1 (2010), p. 137-149

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)