La construcció del coneixement sobre el verb en alumnes de 3r i 6è d'educació primària

Autor/a

Casas-Deseures, Mariona

Universitat de Vic

Data de publicació

2012

Resum

Aquest article explora el coneixement declaratiu i els criteris de reconeixement de la categoria gramatical verb en alumnes de 3r i 6è d'educació primària. La hipòtesi de què parteix és que el verb és una de les nocions lingüístiques més complexes i, per tant, més controvertides com a objecte didàctic. Això fa que els alumnes topin amb dificultats a l'hora de construir aquesta noció. La recerca posa en relleu que mentre el criteri semàntic prima a l'hora de definir el verb, els procediments per reconèixer els verbs en frases o textos són morfològics, de manera que el saber declaratiu no esdevé útil com a estratègia per identificar aquesta categoria. Aquests resultats corroboren estudis anteriors sobre la manca de sistematització en la construcció dels conceptes gramaticals i confirmen la necessitat de replantejar l'ensenyament-aprenentatge del verb.

Tipus de document

Article

Llengua

Català

Publicat per

 

Documents relacionats

Bellaterra journal of teaching and learning language and literature ; Vol. 5, Núm. 2 (maig-juny 2012), p. 43-64

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)