Author

Prado, Emili

Franquet, Rosa

Ribes Guàrdia, Francesc Xavier

Soto Sanfiel, María Teresa

Fernández-Quijada, David

Publication date

2007

Abstract

Este artículo presenta una propuesta de clasificación de las diferentes formas que adopta la publicidad para incorporar la interactividad a sus estrategias comunicativas. La tipología nace de la observación y análisis de los modelos existentes y se presenta como instrumento que facilite la comprensión del fenómeno de la interactividad aplicada a la publicidad, ya sea en sus manifestaciones actuales como en aquellas que, en un futuro, puedan derivarse


This article presents a proposal for the classification of the different forms used in advertising to include interactivity in communication strategies. This typology is the result of the observation and analysis of existing models and is presented as an instrument that should help develop an understanding of the phenomenon of interactivity when applied to advertising, both in its current forms and in other forms that might be derived from them in the future

Document Type

Article

Language

Spanish

Subjects and keywords

Televisión interactiva; Formatos publicitarios; Publicidad interactiva; Interactive television; Advertising formats; Interactive advertising

Publisher

 

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Questiones publicitarias ; Núm. 12 (2007), p. 13-28

Rights

open access

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