Author

López Simó, Víctor

Hernández Rodríguez, María Isabel

Publication date

2013

Abstract

La plataforma virtual Scratch, que compta amb un llenguatge de programació senzill i adaptat per alumnes de primària i secundària, té cada vegada més adeptes en els centres educatius, ja que representa una oportunitat com a eina per a que alumnat i professorat puguin construir models científics escolars i avaluar el seu comportament. En aquest article discutirem per què Scratch pot arribar a ser una bona eina per a la modelització computacional en els cursos de ciències de primària i secundària, comparant-lo amb altres programaris de modelització i presentant exemples pràctics del seu ús per construir un model


Scratch is a virtual platform which uses an easy programming language adapted to primary and secondary school students. It has increasingly recognition and more and more users from educational centres since it allow students and teachers to build school science models and to evaluate their behaviour. In this paper, we discuss Scratch as a computer modelling tool to teach and to learn science in primary and secondary school, comparing it to other ICT tools. We also present practical examples on how to use it to build a model

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Modelització computacional; TIC; Scratch; Programació; Computer modelling; ICT; Programming

Publisher

 

Related items

Ministerio de Economía y Competitividad EDU2011-28431

Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària ; Núm. 26 (Desembre 2013), p. 28-33

Rights

open access

Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/

This item appears in the following Collection(s)