Autor/a

Ramon Villalonga, Antònia

Data de publicació

2013

Resum

El motiu d'aquest article és la ubicació i anàlisi d'un nombre representatiu de pintures que trobam en l'obra literària de Carme Riera, les quals tracen un fil conductor a través de les dones i el paisatge. Entre les múltiples perspectives que la relació citada permet, en tractarem tres: l'ús de l'obra pictòrica com a font d'argument literari a Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t'hauria valgut i Escenarios para la felicidad; l'ús d'imatges dotades d'una significació concreta i precisa a L'estiu de l'anglès, Amb ulls americans i Temps d'una espera; i finalment l'evocació d'imatges suggerides a partir de seqüències literàries a Contra l'amor en companyia i La meitat de l'ànima.


El motivo de este artículo es la ubicación y el análisis de un número representativo de pinturas que encontramos en la obra literaria de Carme Riera, las cuales trazan un hilo conductor a través de las mujeres y el paisaje. Entre las múltiples perspectivas que la relación citada permite, trataremos tres: el uso de la obra pictórica como fuente de argumento literario en Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t'hauria valgut y Escenarios para la felicidad; el uso de imágenes dotadas de significación concreta y precisa en L'estiu de l'anglès, Amb ulls americans y Temps d'una espera; y finalmente la evocación de imágenes sugeridas a partir de secuencias literarias en Contra l'amor en companyia y La meitat de l'ànima.


This article attempts to situate and analyze a representative number of the paintings found in the literary works by Carme Riera, as they trace a recurring theme through women and the landscape. Three of the multiple perspectives that the above-cited relationship permits will be considered: the use of pictures as a source for the literary argument in Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t'hauria valgut and Escenarios para la felicidad; the use of images infused with a concrete and precise meaning in L'estiu de l'anglès, Amb ulls americans and Temps d'una espera; and finally the evocation of images suggested by the literary sequences in Contra l'amor en companyia and La meitat de l'ànima.

Tipus de document

Article

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

Riera, Carme, 1948; Ut pictura poesis; Balearització; Botero, Fernando; Hopper, Edward, 1882-1967; Balearización; Balearization

Publicat per

 

Documents relacionats

Lectora (Barcelona) ; Núm. 19 (2013), p. 65-80

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)