Pintar com escriure : una passejada pels museus rierans

dc.contributor.author
Ramon Villalonga, Antònia
dc.date.issued
2013
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/128170
dc.identifier
urn:10.1344/105.000002028
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:128170
dc.identifier
urn:articleid:20139470n19p65
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/273620
dc.identifier
urn:wos_id:000409039100006
dc.description.abstract
El motiu d'aquest article és la ubicació i anàlisi d'un nombre representatiu de pintures que trobam en l'obra literària de Carme Riera, les quals tracen un fil conductor a través de les dones i el paisatge. Entre les múltiples perspectives que la relació citada permet, en tractarem tres: l'ús de l'obra pictòrica com a font d'argument literari a Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t'hauria valgut i Escenarios para la felicidad; l'ús d'imatges dotades d'una significació concreta i precisa a L'estiu de l'anglès, Amb ulls americans i Temps d'una espera; i finalment l'evocació d'imatges suggerides a partir de seqüències literàries a Contra l'amor en companyia i La meitat de l'ànima.
dc.description.abstract
El motivo de este artículo es la ubicación y el análisis de un número representativo de pinturas que encontramos en la obra literaria de Carme Riera, las cuales trazan un hilo conductor a través de las mujeres y el paisaje. Entre las múltiples perspectivas que la relación citada permite, trataremos tres: el uso de la obra pictórica como fuente de argumento literario en Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t'hauria valgut y Escenarios para la felicidad; el uso de imágenes dotadas de significación concreta y precisa en L'estiu de l'anglès, Amb ulls americans y Temps d'una espera; y finalmente la evocación de imágenes sugeridas a partir de secuencias literarias en Contra l'amor en companyia y La meitat de l'ànima.
dc.description.abstract
This article attempts to situate and analyze a representative number of the paintings found in the literary works by Carme Riera, as they trace a recurring theme through women and the landscape. Three of the multiple perspectives that the above-cited relationship permits will be considered: the use of pictures as a source for the literary argument in Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t'hauria valgut and Escenarios para la felicidad; the use of images infused with a concrete and precise meaning in L'estiu de l'anglès, Amb ulls americans and Temps d'una espera; and finally the evocation of images suggested by the literary sequences in Contra l'amor en companyia and La meitat de l'ànima.
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.publisher
dc.relation
Lectora (Barcelona) ; Núm. 19 (2013), p. 65-80
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject
Riera, Carme, 1948
dc.subject
Ut pictura poesis
dc.subject
Balearització
dc.subject
Botero, Fernando
dc.subject
Hopper, Edward, 1882-1967
dc.subject
Balearización
dc.subject
Balearization
dc.title
Pintar com escriure : una passejada pels museus rierans
dc.type
Article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)