La diagnosi de les habilitats científiques : un instrument per a orientar l'e/a de les ciències en aules multiculturals

Author

Roldán Muñoz, Jorge

Publication date

2009

Abstract

La recerca s'inicia el curs escolar 2007-08 i sorgeix de la necessitat de reflexionar respecte a la incorporació de l'alumnat nouvingut a les classes de Ciències que fem als instituts de secundària de Catalunya, principalment a les àrees on el percentatge d'alumnes amb diferents bagatges culturals supera el 20 % del total. Els factors que influeixen en la incorporació a les classes són diversos i difícilment abastables en una recerca com aquesta; així que ens hem centrat en l'avaluació de les habilitats científiques com a pas previ per a l'orientació de l'E/A de les Ciències en aules multiculturals. Suposàvem que la diagnosi era una eina molt interessant per optimitzar els E/A de les Ciències però, hem descobert que també ho és per fer aflorar les diferències culturals que hauríem de tenir en compte a l'hora d'enfrontar unes classes multiculturals en un món globalitzat i canviant.

Document Type

Article

Language

Catalan

Publisher

 

Related items

Enseñanza de las ciencias ; Núm. Extra (2009), p. 2656-2659

Rights

open access

Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/

This item appears in the following Collection(s)