Proposem usar les avantatges dels recursos TIC (programari Kidspiration) per la realització de mapes conceptuals. L'accés a la informació és més àgil, la presentació és més fàcil a l'aula (usant PDI) i obtenim gran multidisciplinaritat en les fonts consultades. Fem una lectura crítica, orientada a la Modelització i que motivi la fonamentació de les pròpies opinions en temes científics. El alumnes llegeixen críticament un text sobre biocombustibles i organitzen la informació en un mapa de conceptes. Plantegem després una " competència alimentària" entre màquines i persones i els demanem una actuació fonamentada, en la figura d'un agricultor. Una recerca a Internet ajudarà a ampliar els coneixements i la comprensió real del problema, i permetrà refer els mapes amb la nova informació. Caldrà debatre a classe la seva postura personal (PDI).
Catalan
Enseñanza de las ciencias ; Núm. Extra (2009), p. 2912-2918
open access
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/