A logistic regression approach to estimating customer profit loss due to lapses in insurance

Autor/a

Guillén, Montserrat

Pérez-Marín, Ana M..

Alcañiz, Manuela

Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Fecha de publicación

2011

Resumen

This article focuses on business risk management in the insurance industry. A methodology for estimating the profit loss caused by each customer in the portfolio due to policy cancellation is proposed. Using data from a European insurance company, customer behaviour over time is analyzed in order to estimate the probability of policy cancelation and the resulting potential profit loss due to cancellation. Customers may have up to two different lines of business contracts: motor insurance and other diverse insurance (such as, home contents, life or accident insurance). Implications for understanding customer cancellation behaviour as the core of business risk management are outlined.

Tipo de documento

Working paper

Lengua

Inglés

Materias y palabras clave

Policy cancellation; Customer loyalty; Profit loss; Customer behavior; Insurance; Risk management; Regression analysis; Assegurances; Gestió del risc; Anàlisi de regressió

Publicado por

Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Documentos relacionados

Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP). Documents de treball de la Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) ;

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)