La Profesión periodística en la ficción televisiva : Análisis de la serie coreana Pinocchio (2014-2015)

Autor/a

Narvaiza Amengual, Sara

Otros/as autores/as

Lacalle Zalduendo, María Rosario,

Fecha de publicación

2016

Resumen

Desde el cine mudo, el periodista es una figura que está presente en el cómic, en el cine y en la televisión con frecuencia. El análisis de la serie coreana Pinocchio nos permite adentrarnos en la historia de Cho In Ha y Choi Dal Po, dos jóvenes periodistas de investigación que luchan por ejercer la profesión de manera honesta y ejemplar. Finalmente, se pretende confrontar las semejanzas y las diferencias entre la imagen del periodismo en esta serie y otras ficciones actuales como Borgen o The Newsroom


Des de l'època del cinema mut, el periodista és una figura que està present en el còmic, en el cinema i en la televisió amb freqüència. L'anàlisi de la sèrie coreana Pinocchio ens permet endinsar-nos en ela història de Cho In Ha i Dal Po, dos joves periodistes d'investigació que lluiten per exercir la professió de forma honesta i exemplar. Finalment, es pretès confrontar les semblances i les diferències entre la imatge del periodisme en aquesta sèrie i altres ficcions actuals com Borgen o The Newsroom

Tipo de documento

Treball de fi de postgrau

Lengua

Catalán

Materias y palabras clave

Sèries televisives Corea; Periodistes televisius Ficció

Publicado por

 

Documentos relacionados

Facultat de Ciències de la Comunicació. Treballs de màster i postgrau. Màster Oficial de Recerca en Comunicació i Periodisme ;

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)