Desde el cine mudo, el periodista es una figura que está presente en el cómic, en el cine y en la televisión con frecuencia. El análisis de la serie coreana Pinocchio nos permite adentrarnos en la historia de Cho In Ha y Choi Dal Po, dos jóvenes periodistas de investigación que luchan por ejercer la profesión de manera honesta y ejemplar. Finalmente, se pretende confrontar las semejanzas y las diferencias entre la imagen del periodismo en esta serie y otras ficciones actuales como Borgen o The Newsroom
Des de l'època del cinema mut, el periodista és una figura que està present en el còmic, en el cinema i en la televisió amb freqüència. L'anàlisi de la sèrie coreana Pinocchio ens permet endinsar-nos en ela història de Cho In Ha i Dal Po, dos joves periodistes d'investigació que lluiten per exercir la professió de forma honesta i exemplar. Finalment, es pretès confrontar les semblances i les diferències entre la imatge del periodisme en aquesta sèrie i altres ficcions actuals com Borgen o The Newsroom
Catalan
Sèries televisives Corea; Periodistes televisius Ficció
Facultat de Ciències de la Comunicació. Treballs de màster i postgrau. Màster Oficial de Recerca en Comunicació i Periodisme ;
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/