Creences de professors i alumnes sobre la creativitat literària

Author

Martí Soteras, Montserrat

Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Other authors

Fontich, Xavier,

Serrabassa Puntí, Pol,

Publication date

2019

Abstract

Aquest treball d'investigació-acció sorgeix a partir d'una seqüència didàctica basada en una tasca de reescriptura de textos que van dur a terme els alumnes de 2n d'ESO de l'Institut Llobregat de Sallent. A partir de l'anàlisi de les plantilles d'autoavaluació i de coavaluació; de les transcripcions de diferents grups de discussió que es van organitzar amb professors i alumnes del centre; i de diverses enquestes, intenta fer aflorar les creences, les teories implícites, que els aprenents i els docents tenen al voltant de la creativitat literària (o de l'escriptura creativa). El treball també analitza les transcripcions de tres entrevistes fetes a professionals externs al món de l'educació que afirmen que la creativitat ha estat una de les claus del seu èxit laboral.

Document Type

Treball de fi de postgrau

Language

Catalan

Subjects and keywords

Escriptura creativa; Creació literària, artística, etc; Pensament creatiu; Creativitat -- Aspectes socials; Imaginació; Imaginari; Ideologia i literatura; Redacció (Literatura); Anàlisi del discurs literari; Literatura--Estètica; Creativitat (Educació); Autoconcepte; Metacognició; Contes populars; Comunicació escrita; Creativitat en els joves; Adolescents i identitat; Mestres i alumnes -- Educació secundària obligatòria; Psicologia

Publisher

 

Related items

Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria ;

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

This item appears in the following Collection(s)