Com es viu una guerra civil? Què sabia i què ha après l'alumnat de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova sobre la segona República española i la Guerra Civil

Autor/a

Picas Rodoreda, Núria

Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Altres autors/es

Oller, Montserrat,

Data de publicació

2019

Resum

Aquest treball és fruit de la investigació realitzada en l'aula de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova, un centre d'educació secundària ubicat al districte de Nou Barris. La recerca posa el focus en l'anàlisi de l'evolució de l'aprenentatge de la classe abans i després de la realització d'una unitat didàctica sobre la Segona República Espanyola i la Guerra Civil. Per fer-ho, s'han estudiat i comparat les respostes d'aquest alumnat en dos qüestionaris; un que s'ha passat abans d'iniciar la intervenció didàctica i un altre un cop aquesta ha acabat. S'incorpora la perspectiva de gènere de forma transversal en tota la investigació.

Tipus de document

Treball de fi de postgrau

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

Guerra civil; Aprenentatge actiu; Educació secundària obligatòria; Estudiants d'educació secundària; Espanya -- Història -- 1931-1939, Segona República; Avaluació educativa; Educació -- Investigació; Psicologia pedagògica; Identitat sexual en l'educació; Gènere i educació; Sociologia de l'educació; Psicologia

Publicat per

 

Documents relacionats

Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria ;

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)