Autor/a

Liñán, Francisco

Chen, Yi-Wen

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa

Data de publicació

2006

Resum

This paper tests the Entrepreneurial Intention Model -which is adapted from the Theory of Planned Behavior- on a sample of 533 individuals from two quite different countries: one of them European (Spain) and the other South Asian (Taiwan). A newly developed Entrepreneurial Intention Questionnaire (EIQ) has being used which tries to overcome some of the limitations of previous instruments. Structural equations techniques were used in the empirical analysis. Results are generally satisfactory, indicating that the model is probably adequate for studying entrepreneurship. Support for the model was found not only in the combined sample, but also in each of the national ones. However, some differences arose that may indicate demographic variables contribute differently to the formation of perceptions in each culture.

Tipus de document

Working paper

Llengua

Anglès

Matèries i paraules clau

Emprenedoria

Publicat per

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa

Documents relacionats

Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball ;

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)