Longer-term impacts of mentoring, educational services, and incentives to learn : evidence from a randomized trial in the United States

Autor/a

Rodríguez Planas, Núria

Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica

Institut d'Anàlisi Econòmica

Fecha de publicación

2010

Resumen

This paper is the first to use a randomized trial in the US to analyze the short- and long-term educational and employment impacts of an afterschool program that offered disadvantaged high-school youth: mentoring, educational services, and financial rewards with the objective to improve high-school graduation and postsecondary schooling enrollment. The short-term hefty beneficial average impacts quickly faded away. Heterogeneity matters. While encouraging results are found for younger youth, and when the program is implemented in relatively small communities of 9th graders; detrimental longlived outcomes are found for males, and when case managers are partially compensated by incentive payments and students receive more regular reminders of incentives.

Tipo de documento

Working paper

Lengua

Inglés

Materias y palabras clave

Orientació professional Models matemàtics; Orientació en l'ensenyament Models matemàtics

Publicado por

 

Documentos relacionados

Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers ;

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)