dc.contributor.author
Albornoz, Facundo
dc.contributor.author
Cabrales, Antonio,
dc.contributor.author
Hauk, Esther
dc.contributor.author
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
dc.contributor.author
Institut d'Anàlisi Econòmica
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/90473
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:90473
dc.description.abstract
Immigration is an important problem in many societies, and it has wide-ranging effects on the educational systems of host countries. There is a now a large empirical literature, but very little theoretical work on this topic. We introduce a model of family immigration in a framework where school quality and student outcomes are determined endogenously. This allows us to explain the selection of immigrants in terms of parental motivation and the policies which favor a positive selection. Also, we can study the effect of immigration on the school system and how school quality may self-reinforce immigrants' and natives' choices.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers ;
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/
dc.subject
Emigració i immigració Models matemàtics
dc.subject
Política educativa
dc.title
Immigration and the school system