Author

Albornoz, Facundo

Cabrales, Antonio,

Hauk, Esther

Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica

Institut d'Anàlisi Econòmica

Publication date

2012

Abstract

Immigration is an important problem in many societies, and it has wide-ranging effects on the educational systems of host countries. There is a now a large empirical literature, but very little theoretical work on this topic. We introduce a model of family immigration in a framework where school quality and student outcomes are determined endogenously. This allows us to explain the selection of immigrants in terms of parental motivation and the policies which favor a positive selection. Also, we can study the effect of immigration on the school system and how school quality may self-reinforce immigrants' and natives' choices.

Document Type

Working paper

Language

English

Subjects and keywords

Emigració i immigració Models matemàtics; Política educativa

Publisher

 

Related items

Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers ;

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/

This item appears in the following Collection(s)