Física, Literatura e cotidiano : transposição didática da física dos físicos à da sala de aula

Autor/a

dos Santos, Neiva Glacimar Almeida

Wisniewski, Rudião Rafael

Nonenmacher, Sandra Elisabet Bazana

Data de publicació

2017

Resum

Este trabalho objetiva apresentar a importância da transposição didática da Física dos cientistas, especificamente, dos físicos, para a formação dos conceitos da Física da sala de aula. Para que esta transposição didática se estabeleça de forma significativa são usados textos literários e atividades que envolvam fenômenos físicos do cotidiano, desenvolvendo o espírito observador e pesquisador dos alunos e, assim, a aprendizagem de conceitos básicos da Física.

Tipus de document

Article

Llengua

Portuguès

Matèries i paraules clau

Física; Literatura; Cotidiano; Transposição didática

Publicat per

 

Documents relacionats

Enseñanza de las ciencias ; Núm. Extra (2017), p. 1147-1152

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)