Questiones sobre la representación audiovisual de la nueva Andalucía : De la amistad al amor: Campaña Andalucía te quiere (2008)

Author

Guarinos, Virginia

Publication date

2009

Abstract

La Junta de Andalucía continúa su iniciativa de renovar la imagen de Andalucía hacia el exterior a través de sus campañas turísticas. La última de 2008 presenta novedades inteligentes e importantes en la construcción de una imagen de la Comunidad Autónoma exenta casi de tópicos, intentando mantener un equilibrio entre la modernidad y lo esencial identitario. Se analizan en este artículo los rasgos visuales y auditivos que contribuyen a dicha generación de un nuevo prototipo deseable basado en la emoción y el bienestar.


The government of Andalusia continues its initiative to renew the image of the country to the outside through the tourism campaigns. The last one in 2008 presents an intelligent and important development in building an image of the region free of topics to maintain a balance between modernity and the essence of identity. This article discusses the visual and auditory traits that contribute to the generation of a desirable new prototype based on emotion and well-being.

Document Type

Article

Language

Spanish

Subjects and keywords

Andalusia; Andalucía; Publicidad; Campaña institucional; Representación audiovisual; Advertising; Institutional campaign; Audiovisual representation

Publisher

 

Related items

;

Questiones publicitarias ; Núm. 14 (2009), p. 34-48

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

This item appears in the following Collection(s)