Autor/a

López Simó, Víctor

Hernández Rodríguez, María Isabel

Data de publicació

2015

Resum

The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. In this article, we briefly discuss why Scratch could be a useful tool for computational modelling in the primary or secondary physics classroom, and we present practical examples of how it can be used to build a model

Tipus de document

Article

Llengua

Anglès

Publicat per

 

Documents relacionats

Ministerio de Economía y Competitividad EDU2011-28431

Physics education ; Vol. 50, núm. 3 (2015), p. 310-316

Drets

open access

Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)