L'avaluació participativa d'accions comunitàries : una bateria de dimensions i evidències de treball per a professionals i agents socials

Autor/a

Núñez, Héctor (Núñez López)

Úcar, Xavier

Data de publicació

2018

Resum

L'avaluació participativa de les accions comunitàries representa una alternativa viable davant la manca general d'una cultura de l'avaluació en les organitzacions comunitàries.És una estratègia metodològica que integra la veu dels implicats, no només els professionals, en la presa de decisions de l'avaluació. Abordem aquest tipus d'avaluació des de la pedagogia social. A través de l'anàlisi teòrica, es presenta una bateria de dimensions ievidències de treball per als professionals i agents socials que decideixin avaluar accions comunitàries. La bateria es basa en els principis teòrics i en les pautes metodològiques de l'avaluació participativa


La evaluación participativa de las acciones comunitarias representa una alternativa viable ante la falta general de una cultura de la evaluación en las organizaciones comunitarias. Es una estrategia metodológica que integra la voz de los implicados, no sólo los profesionales, en la toma de decisiones de la evaluación. Abordamos este tipo de evaluación desde la pedagogía social. A través del análisis teórico, se presenta una batería de dimensiones y evidencias de trabajo para los profesionales y agentes sociales que decidan evaluar acciones comunitarias. La batería se basa en los principios teóricos y en las pautas metodológicas de la evaluación participativa


The participatory evaluation of community actions presents itself as a viable alternative in the context of the prevailing absence of a culture of evaluation in community organizations, as a methodological strategy that integrates the voices of all those involved, and not only the professionals, in the taking of decisions in the matter of evaluation. We approach this type of evaluation from the perspective of social pedagogy, using theoretical analysis to present a series of dimensions and indicators of work for professionals and social agents who set out to evaluate community actions, based on the theoretical principles and the methodological guidelines of participatory evaluation

Tipus de document

Article

Llengua

Català

Castellà

Matèries i paraules clau

Avaluació participativa; Acció comunitària; Pedagogia social; Investigació; Evaluación participativa; Acción comunitaria; Pedagogía social; Investigación; Participatory evaluation; Community action; Social pedagogy; Research

Publicat per

 

Documents relacionats

Educació social. Revista de intervenció socioeducativa. ; Núm. 68 (2018), p. 145-166

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)