dc.contributor.author
Núñez, Héctor (Núñez López)
dc.contributor.author
Úcar, Xavier
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/202234
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:202234
dc.identifier
urn:recercauab:ARE-88223
dc.identifier
urn:articleid:1135805Xv68p145
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/3e56a860-acd5-4c6a-a113-4f6e9de51f67
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/321704
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/6d540131-f37e-4c62-8859-745880ab3096
dc.description.abstract
L'avaluació participativa de les accions comunitàries representa una alternativa viable davant la manca general d'una cultura de l'avaluació en les organitzacions comunitàries.És una estratègia metodològica que integra la veu dels implicats, no només els professionals, en la presa de decisions de l'avaluació. Abordem aquest tipus d'avaluació des de la pedagogia social. A través de l'anàlisi teòrica, es presenta una bateria de dimensions ievidències de treball per als professionals i agents socials que decideixin avaluar accions comunitàries. La bateria es basa en els principis teòrics i en les pautes metodològiques de l'avaluació participativa
dc.description.abstract
La evaluación participativa de las acciones comunitarias representa una alternativa viable ante la falta general de una cultura de la evaluación en las organizaciones comunitarias. Es una estrategia metodológica que integra la voz de los implicados, no sólo los profesionales, en la toma de decisiones de la evaluación. Abordamos este tipo de evaluación desde la pedagogía social. A través del análisis teórico, se presenta una batería de dimensiones y evidencias de trabajo para los profesionales y agentes sociales que decidan evaluar acciones comunitarias. La batería se basa en los principios teóricos y en las pautas metodológicas de la evaluación participativa
dc.description.abstract
The participatory evaluation of community actions presents itself as a viable alternative in the context of the prevailing absence of a culture of evaluation in community organizations, as a methodological strategy that integrates the voices of all those involved, and not only the professionals, in the taking of decisions in the matter of evaluation. We approach this type of evaluation from the perspective of social pedagogy, using theoretical analysis to present a series of dimensions and indicators of work for professionals and social agents who set out to evaluate community actions, based on the theoretical principles and the methodological guidelines of participatory evaluation
dc.format
application/pdf
dc.format
application/pdf
dc.relation
Educació social. Revista de intervenció socioeducativa. ; Núm. 68 (2018), p. 145-166
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject
Avaluació participativa
dc.subject
Acció comunitària
dc.subject
Pedagogia social
dc.subject
Evaluación participativa
dc.subject
Acción comunitaria
dc.subject
Pedagogía social
dc.subject
Participatory evaluation
dc.subject
Community action
dc.subject
Social pedagogy
dc.title
L'avaluació participativa d'accions comunitàries : una bateria de dimensions i evidències de treball per a professionals i agents socials