Reflexiones sobre la enseñanza de la gramática en secundaria

Author

España Torres, Sandra

Gutiérrez Rodríguez, Edita

Publication date

2018

Abstract

En esta introducción queremos hacer un repaso a los principales retos a los que se enfrenta la enseñanza de la lengua en las aulas de los institutos. Nos centraremos en cuatro puntos que nos parecen fundamentales: el currículo de la asignatura de Lengua; cuestiones relacionadas con los contenidos, como la falta de progresión o el afán de exhaustividad; la formación de los profesores; y, por último, las dificultades que presenta la terminología gramatical.


In this introduction, we will review the main challenges facing secondary-level teachers of Spanish language in Spain today. We will focus on four points that we consider fundamental: the curriculum of the language subject; questions related to course content, like the lack of sequencing or the tendency to cover material exhaustively; the training that Spanish language teachers receive; and, finally, the difficulties entailed in the use of grammatical terminology.

Document Type

Article

Language

Spanish

Subjects and keywords

Enseñanza de la lengua; Currículo; Formación del profesorado; Terminología gramatical; Language teaching; Curriculum; Teacher training; Grammatical terminology

Publisher

 

Related items

;

ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias ; Vol. 1 Núm. 1 (2018), p. 1-10

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

This item appears in the following Collection(s)