O conceito de audiência na era dos rastros digitais : um debate a partir do ponto cego de Dallas Smythe

Autor/a

Peres-Neto, Luiz

Rodarte, André

Data de publicació

2020

Resum

Luiz Peres-Neto és membre del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a grup consolidat de recerca per la Generalitat de Catalunya per al periode 2017-2021.


Partindo dos estudos sobre economia política da comunicação este artigo propõe revisitar o conceito de audiência e ancorá-lo às condições midiáticas que o definem. Para tanto, regata-se o debate proposto por Dallas Smythe acerca do "ponto cego" nos estudos críticos de comunicação. Defende-se enfeixar as audiências como fabricações discursivas para problematizar os desafios que se apresentam em tempos de digitalização da cultura. Desafios, com efeito, que ganham relevância à medida que práticas de vigilância redefinem os limites da participação das audiências e, em última instância, das economias morais das quais fazem parte.

Tipus de document

Article

Llengua

Portuguès

Matèries i paraules clau

Audiências; Debate ponto cego; Economia moral

Publicat per

 

Documents relacionats

Brazilian Journal of Tecnology, Communication and Cognitives Science ; Vol. 8 Núm. 2 (Desembre 2020), p. 1-20

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)