Abstract:
|
En aquest document es fa un anàlisi i posada en pràctica de conceptes d'Educació per al Desenvolupament (EpD) i enfocament d'aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres (AICLE). El fet de que molts projectes de cooperació es desenvolupin amb llengua anglesa serveix de pretext per incorporar continguts d'Aprenentatge Servei (ApS) amb l'anglès com a idioma vehicular. Aquest projecte defineix els eixos temàtics i de continguts principals de l'educació per al desenvolupament i analitza les estratègies per integrar continguts AICLE a través de bastides de coneixement i la Taxonomia de Bloom. El gruix del treball, però, es centra en la planificació i desenvolupament d'una activitat AICLE lligada a continguts curriculars del Cicle Formatiu de Projectes d'Obra Civil amb una activitat de Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG) vinculada a un projecte de cooperació al camp de refugiats de Moria, el més gran d'Europa, situat a l'illa grega de Lesbos. Un cop posada en pràctica, es realitza una valoració positiva de l'activitat partint d'un anàlisi de resultats acadèmics, aspectes relatius al desenvolupament del projecte, competències lingüístiques i d'educació per la cooperació i aplicabilitat real del projecte resultant. |