Aquesta guia s'adreça a totes les persones interessades en conèixer com abordar des dels centres educatius les situacions de violència de gènere que viuen els infants a les seves llars. Especialment s'adreça al professorat d'educació primària, ja que s'ha desenvolupat tenint present la franja d'edat d'aquesta etapa educativa. La guia recull el contingut que es va desenvolupar a la prova pilot del programa SomAquíxTu! (curs 2024-2025), un projecte per abordar des de l'escola d’educació primària els casos d'infants exposats a situacions de violència de gènere a les seves llars. D'aquesta iniciativa en van derivar formacions per a docents i tallers formatius per l'alumnat. El programa SomAquíxTu! es va desenvolupar en el marc del grup de recerca Liberi, grup de recerca en infància, joventut i comunitat de la Universitat de Girona, i tenia per objectiu prevenir, detectar i intervenir des de l'escola en casos d'infants que viuen violència de gènere a les seves llars. Aquesta guia ofereix contingut formatiu per al professorat i orientacions i materials per desenvolupar tallers pràctics a l’aula amb l'alumnat, per donar-los eines per fer front i tractar les violències en general, però sobretot, la violència de gènere. Els objectius de la guia són: a) proporcionar coneixements per detectar, actuar i acompanyar situacions d'infants que viuen violències a la llar, i b) oferir material didàctic per treballar amb l’alumnat d’educació primària i ajudar-los a adquirir un pensament crític i de reflexió que permeti actuar davant situacions de violència
Projecte finançat per: Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya sota l’ajut predoctoral FI_SDUR [2023 FISDU 00073]
5
Catalan
Infants i violència; Children and violence; Joves i violència; Youth and violence; Educació primària; Education, Primary; Violència envers les dones; Women -- Abuse of; Violència familiar; Family violence
Universitat de Girona. Liberi, Grup de recerca en Infància, Joventut i Comunitat
Attribution-NonCommercial 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/