Anàlisi de l’estratègia de comunicació digital en marques de luxe consolidades: El cas Ferrari

Autor/a

Calls Ruiz de Morales, Xènia

Altres autors/es

Universitat de Girona. Facultat de Turisme

Serra Simón, Jordi

Data de publicació

2025



Resum

Aquest treball analitza l’estratègia de comunicació digital de Ferrari, una de les marques més emblemàtiques del sector automobilístic de luxe. L’objectiu principal ha estat identificar els eixos comunicatius que utilitza la marca a través dels seus perfils socials, així com comprendre com aquests elements contribueixen a consolidar el seu posicionament en el mercat i en la ment del seu públic objectiu. Per assolir-ho, s’ha aplicat una metodologia mixta que combina l’anàlisi de contingut a Instagram i TikTok amb una enquesta a una mostra representativa. Els resultats mostren que Ferrari projecta una imatge sòlida basada en el luxe, l’exclusivitat, l’adrenalina i la sofisticació, a través de la comunicació visualment cuidada, coherent i aspiracional. L’anàlisi de les xarxes socials revela una clara estratègia basada en valors intangibles, mentre que les dades de l’enquesta confirmen que aquests valors són percebuts positivament pel públic, malgrat una interacció digital força limitada. Les conclusions reforcen la idea que Ferrari manté amb èxit el seu posicionament elitista en entorns digitals oberts i apunten a noves oportunitats de connexió emocional i fidelització. Aquest estudi aporta una base útil per a futures recerques sobre comunicació de marques de luxe i per al desenvolupament d’estratègies digitals més efectives.


12

Tipus de document

Projecte/Treball fi de carrera o de grau

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

Comunicació -- Digitalització; Communication -- Digitalization; Ferrari; Luxe -- Marca; Luxe -- Brand; Xarxes socials; Social networks

Drets

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)