Prova d'Avaluació de la Competència Objectiva Estructurada (ECOE) al 4t curs del Grau en Infermeria

dc.contributor.author
Raurell Torredà, Marta
dc.contributor.author
Olivet Pujol, Josep
dc.contributor.author
Romero Collado, Ángel
dc.contributor.author
Bonmatí Tomàs, Anna
dc.contributor.author
Baltasar Bagué, Alícia
dc.contributor.author
Patiño Masó, Josefina
dc.date.accessioned
2025-12-13T10:44:46Z
dc.date.available
2025-12-13T10:44:46Z
dc.date.issued
2014-03
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10256/27929
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10256/27929
dc.description.abstract
Introducció: Les simulacions són activitats que imiten la realitat dels hospitals o centres d'atenció primària, dissenyades per a demostrar les habilitats, la presa de decisions i el pensament crític dels estudiants. Mètode: Estudi descriptiu transversal en estudiants de 4rt curs del Grau en Infermeria que van participar en la prova de l'Avaluació de la Competència Objectiva Estructurada (ACOE)Resultats: Es van avaluar 120 estudiants, de 22,8±5,1 anys i 104 (86,2%) eren dones. La puntuació més alta, en una escala de l'1 al 10, es va obtenir a l'estació d'habilitats tècniques (7,7±1,5), seguida de la d'urgències (6,4±1,5) i d'atenció primària (5,4±1,6). Respongueren correctament el càlcul de dosi 40 (31,5%) estudiants. La nota més baixa fou en la categoria de seguretat del pacient (4,5±2,1). Conclusions: L'avaluació dels estudiants mitjançant la simulació permet detectar fortaleses i debilitats en el programa formatiu del Grau. És insuficient la formació en seguretat del pacient i cal millorar-se la pràctica del càlcul de dosi de medicació
dc.description.abstract
Introduction: Simulation are activities that mimics the real life of the hospitals and primary care centers, de-signed to demonstrate the skills, decision-making and critical thinking of students. Methods: Cross-sectional study designs over the fourth academic year undergraduate nursing students who participated in the Objective Structured Clinical Examination (OSCE). Results: 120 nursing students did the OSCE, with an average age of 22,8 (±5,1) years, of which 104 (86,2%) were women. The highest score in a scale, rated from 1 to 10, got to the station of technical-skills (7,7±1,5), followed by emergency station (6,4±1,5) and primary care station (5,4±1,6). 40 (31,5%) students answered correctly the drug dose calculation test. The lowest score was in the patient safety category (4,5±2,1). Conclusions: Student assessment simulation let us know strengths and weaknesses in the nursing curriculum. Patient safety and drug dose calculation must be improved. Keywords: Non-technical skills; Objective Structured Clinical Examination (OSCE); Simulation-based assess-ment; Nursing Students
dc.format
3 p.
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.publisher
Ágora de Enfermería
dc.relation
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1575-7668
dc.rights
InC
dc.rights
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source
© Àgora d'Infermeria, 2014, vol. 18 (1), núm. 69, p. 5-7
dc.source
Articles publicats (D-I)
dc.source
Raurell Torredà, Marta Olivet Pujol, Josep Romero Collado, Ángel Bonmatí Tomàs, Anna Baltasar Bagué, Alícia Patiño Masó, Josefina 2014 Prova d'Avaluació de la Competència Objectiva Estructurada (ECOE) al 4t curs del Grau en Infermeria Àgora d'Infermeria 18 1 5 7
dc.title
Prova d'Avaluació de la Competència Objectiva Estructurada (ECOE) al 4t curs del Grau en Infermeria
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)