La Musicoteràpia ha estat al llarg de la història, i és actualment, una eina terapèutica que pot ajudar a que les persones que pateixen la malaltia d’Alzheimer conservin la percepció d’espai-temps i altres capacitats cognoscitives, es demori el curs del deteriorament cognitiu i l’aparició de trastorns conductuals, sobretot quan la malaltia es troba en una fase lleu o moderada. Aquest treball és una proposta de intervenció en una població reduïda de sis persones amb un MEC<19 punts o un GDS<5, de cinc sessions de Musicoteràpia d’una hora i mitja, mitjançant activitats actives (o expressives) com el diàleg musica, el cant col·lectiu, la dansateràpia i la improvisació musical; i passives (o receptives) com l’audició musical, la relaxació d’Schultz i el viatge musical. L’avaluació consta de les Escales de Qualitat del GENCAT, la Revised Memory and Behavioral Problems Checklist i una valoració subjectiva de la professional. Cal unificar l’avaluació sistemàtica de les intervencions amb Musicoteràpia per seguir investigant sobre el continu art-salut.
Catalán
Malaltia d’Alzheimer; Musicoteràpia; Intervenció psicosocial; Alzheimer, Malaltia d'; Musicoteràpia
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Treballs de l'estudiantat [3375]