dc.contributor.author
Mariné Roig, Estela
dc.contributor.author
Mariné Gallisà, Esteve
dc.date.accessioned
2024-12-05T21:49:46Z
dc.date.available
2024-12-05T21:49:46Z
dc.date.issued
2018-05-29T11:11:36Z
dc.date.issued
2018-05-29T11:11:36Z
dc.date.issued
2018-05-22
dc.date.issued
2018-05-29T11:11:38Z
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/63447
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/63447
dc.description.abstract
En el que va de dècada, s'ha multiplicat notablement el volum dels continguts en línia generats per usuaris i consumidors (UGC) junt amb l'expansió dels mitjans de comunicació socials. En el camp de l'hoteleria i del turisme, s'ha produït un increment exponencial de les opinions en línia sobre viatges (OTRs). En aquest article es proposa un mètode per analitzar les produccions paratextuals lligades als OTRs i extreure'n la imatge percebuda de la destinació segons la procedència dels turistes. El mètode s'aplica a una mostra aleatòria de 330.000 OTRs allotjades a TripAdvisor, sobre Coses per Fer a Catalunya, escrits en castellà o anglès entre 2011 i 2015. D'acord amb les opinions analitzades, pel que fa a la imatge percebuda (i transmesa) pels turistes de parla anglesa i, en especial, pels nord-americans, es pot concloure en síntesi que Catalunya és Barcelona i que Barcelona és Gaudí.
dc.description.abstract
Aquest estudi forma part d’un projecte més ampli titulat «Efectes de la transformació de
les pautes de mobilitat global en l’evolució de les destinacions turístiques (MOVETUR)»
finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat espanyol (CSO2014-51785-R).
dc.format
application/pdf
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
dc.relation
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//CSO2014-51785-R/ES/EFECTOS DE LA TRANSFORMACION DE LAS PAUTAS DE MOVILIDAD GLOBAL EN LA EVOLUCION DE LOS DESTINOS TURISTICOS/
dc.relation
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.5565/rev/dag.429
dc.relation
Documents d'Anàlisi Geogràfica, 2018, vol. 64, núm. 2, p. 219-245
dc.rights
cc-by-nc (c) Mariné Roig, Estela et al., 2018
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es
dc.subject
Imatge de la destinació
dc.subject
Contingut generat per l’usuari
dc.subject
Dades massives
dc.subject
Opinions en línia sobre viatges
dc.title
Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion